27
Μαΐου
2019

Τελικά τι είναι η σκοτεινή ύλη; Αστρονόμοι βρήκαν νέα στοιχεία για τη φύση της - 16/03/2015

Μία σημαντική επιστημονική ανακάλυψη έκαναν οι αστρονόμοι, αφού πρόσφατα βρήκαν νέες ενδείξεις για τη φύση της σκοτεινής ύλης.

Η παρατήρηση έγινε με τη μορφή των ακτίνων γάμμα, ένα είδος φωτός που το ανθρώπινο μάτι δεν μπορεί να ανιχνεύσει και προέρχονται από ένα γαλαξία που ανακαλύφθηκε πρόσφατα και ονομάζεται Reticulum 2 και αιωρείται 98.000 έτη φωτός μακριά από τη Γη.

Ο Reticulum 2, μαζί με οκτώ άλλους νάνους γαλαξίες που ανακαλύφθηκαν πρόσφατα, δίνει μία γεύση για το πώς μπορεί να έμοιαζε το πρώιμο σύμπαν, ενώ αποτελεί και προνομιακή τοποθεσία για τους επιστήμονες ώστε να μελετήσουν και να κατανοήσουν τη σκοτεινή ύλη σε σύγκριση με την ορατή ύλη.

Οι αστροφυσικοί ήταν περίεργοι να δουν αν ο γαλαξίας αυτός εκπέμπει ακτίνες γάμμα, γιατί αν η σκοτεινή ύλη είναι στην πραγματικότητα ένα είδος άγνωστου στοιχειώδους σωματιδίους, όπως πολλοί αστροφυσικοί υποπτεύονται, τότε οι ακτίνες θα παράγονται όταν τα σωματίδια και τα αντισωματίδια τους συναντιούνται και αλληλοεξοντώνονται. Έτσι, πολλές ομάδες άρχισαν να «χτενίζουν» τον γαλαξία με το διαστημικό τηλεσκόπιο ακτίνων Γάμα, Fermi της NASA, ψάχνοντας για στοιχεία.

Αρκετές από αυτές τις ομάδες δήλωσαν ότι είδαν τις ακτίνες Γάμα που αναζητούσαν, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι η εκπομπή τους ήταν αμελητέα. Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Astrophysical Journal Letters οι ερευνητές εξηγούν ότι οι εργαζόμενοι στη NASA είναι πιο συντηρητικοί στις ερμηνείες της εκπομπής ακτίνων Γάμα, ενώ οι ξένοι ερευνητές είναι πιο τολμηροί.

Οι αστρονόμοι έχουν υποστηρίξει και στο παρελθόν ότι εντόπισαν στοιχεία της σκοτεινής ύλης, ωστόσο οι ισχυρισμοί τους καταρρίφθηκαν.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ